Buruh didakwa rogol, liwat tiga anak berumnur 13,12, dan 9 tahun



KUALA TERENGGANU - Seorang buruh mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini pada Isnin atas tujuh pertuduhan merogol dan meliwat tiga anaknya dalam kejadian antara Oktober 2022 sehingga Mei tahun ini.

Tertuduh berusia 38 tahun itu membuat pengakuan selepas pertuduhan ke atasnya dibacakan di hadapan Hakim Nooriah Osman.

Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa melakukan hubungan seks dengan anaknya yang berusia 12 tahun di sebuah rumah di Batu Rakit, Kuala Nerus kira-kira jam 12 hingga 1 tengah hari pada Mac tahun lalu.

Bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa melakukan perbuatan sama ke atas mangsa kira-kira jam 11 pagi di lokasi dan tarikh yang sama.


Untuk pertuduhan ketiga, tertuduh didakwa mengulangi perbuatan sama ke atas mangsa antara jam 10 hingga 11 pagi pada Disember 2022 di lokasi yang sama.

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan di bawah Seksyen 377CA Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara tidak kurang lapan tahun dan tidak lebih 30 tahun serta sebatan.

Tertuduh turut berdepan dakwaan merogol anaknya yang berusia 13 tahun antara jam 2 hingga 3 petang di lokasi sama antara Oktober hingga November tahun lalu.

Dia juga didakwa mengulangi perbuatan sama terhadap mangsa antara jam 2 petang pada Mei tahun ini di lokasi yang sama.


Lelaki itu didakwa mengikut Seksyen 376 (3) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 30 tahun dan dikenakan sebat tidak kurang daripada 10 sebatan, jika sabit kesalahan.

Selain itu, tertuduh berdepan dua lagi pertuduhan liwat di bawah Seksyen 377C Kanun Keseksaan terhadap seorang lagi anaknya yang berusia sembilan tahun.

Perbuatan itu didakwa dilakukan antara jam 10 malam hingga 6 pagi pada Februari 2022 dan kira-kira jam 1 tengah hari pada Mac lalu di lokasi yang sama.

Sejurus pengakuan tidak bersalah tertuduh direkodkan, mahkamah menetapkan 12 Julai depan untuk tarikh sebutan semula kes dan tidak membenarkan tertuduh diikat jamin.

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Intan Nor Hilwani Mat Rifin manakala tertuduh tidak diwakili peguam.


Sementara itu, dalam prosiding berasingan, tertuduh berdepan pertuduhan memukul isteri berusia 30-an dengan kuali di Mahkamah Majistret, di sini.

Perbuatan itu didakwa dilakukan di rumah mereka di Batu Rakit, Kuala Nerus gara-gara isterinya tidak memasak sarapan.

Tertuduh didakwa di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum setahun atau denda RM2,000 atau kedua-duanya.

Majistret Mazrinie Mahmud tidak membenarkan tertuduh diikat jamin dan menetapkan 12 Julai depan bagi sebutan semula kes. − Sinar


ARTIKEL BERKAITAN:


Join our Telegram Channel
Telegram