PRK Slim jadi petunjuk BN bakal perintah Malaysia semula – Najib


Please subscribe


SLIM: Pilihan raya kecil Slim, akan mengukur sama ada Barisan Nasional akan memerintah Malaysia semula, kata Datuk Seri Najib Razak.

Bekas perdana menteri itu berkata, walaupun pertandingan di Slim hanya merupakan pilihan raya kecil (PRK) untuk mempertahankan sebuah kerusi DUN, tapi ia sebenarnya berkaitan dengan senario politik semasa di Malaysia.

“Pilihan raya kecil Slim bukan hanya untuk pengundi di sini, tetapi mempunyai kepentingan dan hubungannya dengan senario politik negara pada umumnya”, kata Najib.



“Ini adalah pilihan raya kecil yang bermakna dan penting bagi kami untuk memberi isyarat yang jelas dalam membuat keputusan yang tepat kepada rakyat”, katanya lagi semasa program kemasyarakatan bersama warga Felda di Felda Besout di sini semalam.

Kira-kira 250 penduduk hadir pada majlis itu, yang menyaksikan Najib beramah mesra dengan penduduk tempatan, termasuk memberikan sokongan kepada calon Barisan Nasional untuk pilihan raya kecil, Mohd Zaidi Aziz.

Najib berkata, pilihan raya kecil Slim dapat dianggap sebagai kesinambungan dari beberapa siri pilihan raya kecil, dari Cameron Highlands hinggalah Chini, di mana masing-masing yang ditandingi oleh BN bersama-sama PAS dalam Muafakat Nasional, telah menang.

“Ramai kata BN akan dikuburkan ditalkinkan, ketika kami kalah dalam pilihan raya umum lalu. Ramai yang mengatakan bahawa kami tidak akan dapat bangkit kembali.



“Tetapi hari ini, apa yang kita lihat adalah jika kita dapat meneruskan trend kemenangan dari pilihan raya kecil sebelumnya, ramai berkata bahawa BN, UMNO dan Muafakat akan (kembali) memegang tampuk kekuasaan negara.

Ini bererti kita telah bangkit. Kami tidak tewas, tetapi hanya jatuh sementara sahaja, kita tidak tersungkur. Kita kalah kalau kita tidak bangkit semula”, katanya.

Menegaskan bahawa BN masih merupakan kekuatan yang hebat, Najib meminta rakyat untuk menjadikan BN sebagai pilihan utama mereka pada hari pengundian.

“Kami boleh menang dengan penuh bergaya”. Kami ingin memberi isyarat yang jelas bahawa masanya sudah tiba untuk Barisan memerintah semula”, tambahnya lagi. – SuaraTV



Join our Telegram Channel
Telegram