Anggota polis dituduh terima rasuah suspek kes rogol



KUALA TERENGGANU – Seorang anggota polis berpangkat Lans Koperal dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tiga pertuduhan menerima dan meminta suapan melibatkan suspek kes rogol berkumpulan pada tahun lalu.

Tertuduh, Norazmi Afiq bin Mohd. Solleh, 27, yang bertugas di Balai Polis Dungun membuat pengakuan tidak bersalah sebaik pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Dazuki Ali.


Berdasarkan pertuduhan pertama, dia didakwa menerima rasuah berjumlah RM2,500 daripada seorang lelaki sebagai dorongan untuk mengambil tindakan terhadap kes rogol di sebuah kedai makan di Dungun pada pukul 3.15 petang, 30 Mei lalu.

Bagi pertuduhan kedua pula, Norazmi Afiq didakwa mengambil rasuah sebanyak RM2,000 daripada seorang lelaki lain juga sebagai dorongan tidak mengambil tindakan kes rogol sama di tapak Pasar Malam Sura Gate, Dungun pada 9.40 malam, 23 Mei 2021.

Dia juga didakwa meminta suapan RM10,000 daripada dua lelaki terbabit sebagai dorongan tidak mengambil tindakan kes rogol berkumpulan di Dungun pada 19 Mei 2021.


Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 17 (a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 dan Seksyen 16(a)(B) akta sama.

Kosmo! 6 Jun 2021 melaporkan dua sahabat ditahan bagi membantu siasatan kes rogol membabitkan seorang wanita berusia 19 tahun dan menyamar sebagai penjawat awam di Dungun. – Kosmo



Join our Telegram Channel
Telegram