Dipaksa makan najis, disimbah air panas, diseterika, tular dokumen mahkamah, 10 fakta baru kes penderaan Bella tidak dapat liputan media arus perdana



Isu berkaitan adik Bella terhadap kes penderaan yang dialaminya terus hangat diperkatakan sejak beberapa hari ini.

Menurut tinjauan kami di laman twitter, tanda pagar #justiceforbella kembali menjadi trending nombor satu.

Ia bermula selepas seorang pengguna twitter dengan menggunakan nama Bomoh Bursa berkongsi sebuah catatan tentang pengalamannya berada di Mahkamah mendengar kes penderaan Bella. Beberapa fakta baru terungkap yang mengejutkan ramai orang.


1. Tiada Liputan Media: Menurut pengguna twitter ini yang menggelarkan diri dengan nama ‘Tok’ menulis, tiada media yang hadir ketika perbicaraan dan tiada media yang membuat liputan.

2. Di dera dalam jangka masa yang lama: Dalam hantarannya itu juga menulis,  saksi ke 2,3,4 ialah doktor-doktor pakar yang merawat Bella mengesahkan Bella telah didera dalam jangka masa yang lama.

Ada parut dan luka lama akibat disimbah air panas, ada juga luka dan parut akibat ditekap dengan alat panas seperti seterika.

Luka kepala disiram air panas.  Lebam pada tubuh disebabkan disepak atau dipijak. Bella ada kecederaan kerana mungkin dipijak orang bertubuh besar.

Kecederaan Bella yang tidak dirawat menyebabkan terkena jangkitan dan setelah sembuh terdapat parut yang sangat mengerikan.


3. Bella Mengalami Trauma yang dahsyat: Tambahnya lagi, salah seorang doktor telah mengesahkan yang Bella telah mengalami trauma yang sangat dahsyat termasuk mentalnya. Bella mengalami mimpi-mimpi ngeri didera yang tidak diketahui bila akan hilang.

4. Mangsa Menggelupur Kesakitan: Ketika perbicaraan, pengadu utama dan juga saksi utama iaitu Yasmin atau SP 5 telah memberikan keterangan bahawa OKT mengarahkan beliau untuk memegang Mangsa dan kemudiannya OKT akan simbahkan air yang panas menggunakan cawan plastik IKEA pada badan Mangsa.

5. Mangsa terus menggelupur dalam kesakitan: SP 5 kemudian menambah, bahawa OKT telah melakukan tindakan yang sama tersebut melebihi lima (5) kali terhadap Mangsa dan setiap kali perbuatan tersebut dilakukan, SP 5 telah dipaksa untuk memegang Mangsa.

Pernah SB suruh SP 5, bersama beberapa anak-anak jagaan OKT yang lain untuk mengikat Mangsa.

Setelah itu, OKT akan menolak Mangsa menyebabkan Mangsa jatuh dan kemudian SP 5 dan anak-anak yang lain disuruh untuk mengangkat semula Mangsa dan OKT kemudiannya bertindak untuk simbah air panas pada badan Mangsa.


6. Mangsa telah diikat tangan dan kaki didalam tandas: SP 5 kemudiannya menyatakan terdapat 1 hari kejadian dimana Mangsa telah diikat tangan dan kaki didalam tandas. OKT telah bertindak memandikan Mangsa dengan air yang telah dipanaskan ‘heater’ dan kemudian OKT akan mengarahkan SP 5 untuk mengambil air panas ‘cuckoo’ untuk diberikan kepada OKT dan kemudian OKT akan simbah lagi pada badan Mangsa.

7. Mangsa Dibogelkan: Mangsa dibogelkan dan menggelupur lemah, minta tolong dan keletihan. Tertuduh larang orang lain tolong mangsa.

8. Badan Mangsa berbau busuk: SP 5 turut menyatakan bahawa badan Mangsa berbau busuk akibat daripada kesan dan luka-luka yang telah bernanah sehinggakan jikalau Mangsa ditempatkan didalam bilik, seluruh bilik tersebut boleh dipenuhi dengan bau Mangsa.

9. Dipaksa Makan Cili: Antara kejadian lain yang berlaku pada Mangsa melibatkan Cili. SP 5 menyatakan OKT telah memaksa Mangsa untuk memakan sebanyak dua puluh (20) biji cili yang telah dihancurkan. Kemudian OKT sendiri telah menyuapkan pada Mangsa cili-cili hancur tersebut. Andai Mangsa enggan, OKT akan tonyoh pada mata Mangsa.

Mangsa juga pernah memakan makanan yang telah dicampur gaul dengan sisa makanan penghuni lain dalam premis tersebut.


10. Mangsa Dipaksa Makan Najis: Kemudian terdapat kejadian lain yang berlaku pada Mangsa melibatkan najis, Mangsa pernah terberak di ‘laundry’ dalam premis. OKT telah memarahi Mangsa dan kemudian OKT telah menyuruh Mangsa mengutip semula najis tersebut dan kemudian OKT telah memaksa Mangsa makan. Kemudian apabila Mangsa telah termuntah akibat memakan najis tersebut OKT akan menyuruh lagi Mangsa untuk memakan muntah beliau digaul bersama dengan najis sehingga habis.

Menurut tinjauan kami menerusi laman twitter, ada di antara mereka yang tidak berpuas hati kerana terhadap pengasas Rumah Bonda yang masih lagi terlepas dari hukuman. Ini kerana, mereka mahu pengasas Rumah Bonda ditahan kerana disyaki mendera adik Bella.

Isu ini turut mendapat perhatian pelakon dan pengacara popular, Nabila Huda di laman twitter peribadinya.

Kes Adik Bella Masih Dalam Siasatan


Terdahulu, Adik Bella yang mengalami sindrom Down berusia 14 tahun  dipercayai didera di sebuah pusat kebajikan milik pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di ibu kota.

Kisah menyayat hati itu mendapat perhatian orang ramai yang rata-ratanya bersimpati dengan nasib Bella sehingga trending tanda pagar #JusticeFOrBella di twitter. – Murai.my / Bomoh Bursa 1Bomoh Bursa 2

Berikut adalah dokumen yang dikongsikan oleh Bomoh Bursa di halaman facebooknya:

















Join our Telegram Channel
Telegram