Norjuma ‘ghaib’, waran tangkap gagal diserah sekali lagi



Kuala Lumpur: Cubaan peguam bagi pihak Fame Up Entertainment bersama pegawai mahkamah dan polis untuk menyerahkan sekali lagi waran tangkap ke atas usahawan selebriti, Norjuma Habib Mohamed gagal selepas dia tiada di kediamannya hari ini.

Arahan itu dikeluarkan oleh Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, Yasmin Abdul Razak berikutan Norjuma gagal memberi kerjasama dari permulaan kes dan juga kerana menghina mahkamah atas ingkar perintah yang ditetapkan.

Terdahulu pihak terbabit pergi ke dua kediamannya di sekitar Kuala Lumpur jam 11 pagi namun difahamkan Norjuma tiada di rumah.


Di satu lagi kediaman keluarga, hanya bapanya yang berada di rumah dan membenarkan pihak peguam dan polis masuk membuat pemeriksaan.

Peguam bagi pihak Fame Up Entertainment, Muhammad Hassanuddin Roslan berkata, pihaknya gagal menyerahkan waran tangkap itu selepas Norjuma tidak ada di kediamannya hari ini.

"Kita akan menunggu arahan selanjutnya daripada mahkamah mengenai tindakan susulan selepas beliau masih gagal ditemui untuk penyerahan waran tangkap," katanya.

Untuk rekod, Fame Up Entertainment memfailkan dua saman fitnah terhadap Norjuma sejak 2019 dan 2020 berikutan penyebaran fitnah usahawan itu pada syarikat berkenaan sekitar 2018 hingga 2020. – Hmetro



Join our Telegram Channel
Telegram