PH letak Pengarah EZ Qurban bertaraf ulama lawan Hadi



PETALING JAYA: Pakatan Harapan (PH) Terengganu mempertaruhkan calon import untuk menawan kubu kuat PAS di Parlimen Marang, pada pilihan raya umum ke-15 (PRU15).

Ketua PH Terengganu Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad, berkata gabungan itu memilih Pengarah Urusan EZ Qurban Azhar Ab Shukur, yang juga bertaraf ulama sebagai calon gabungan itu di kawasan disandang Presiden PAS Abdul Hadi Awang, sejak 2008.

“Azhar yang juga pengarah urusan EZ Qurban, antara beberapa calon yang diumumkan Majlis Presiden PH untuk bertanding pada PRU15.


“Kesediaan dan kesanggupan Azhar untuk bertanding di Parlimen Marang membuktikan beliau seorang berjiwa besar serta bersedia melakukan perubahan di daerah termundur di negeri ini,” katanya menurut Berita Harian.

Azhar, 57, dari Amanah ditampilkan buat pertama kali bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar, Selangor pada 2016.

Dalam pertandingan tiga penjuru di PRK Parlimen Sungai Sungai Besar, Selangor, pada 18 Jun 2016, Azhar dan Abdul Rani Osman (PAS) tewas kepada calon BN, Budiman Mohd Zohdi yang memperoleh 16,800 undi.

Azhar hanya mendapat 7,069 undi, manakala Rani menerima 6,902 undi. – FMT


ARTIKEL BERKAITAN:

Join our Telegram Channel
Telegram