‘Saya anak jantan’, kalau berani datang Gombak, cabar Azmin



PETALING JAYA: Azmin Ali menggambarkan dirinya sebagai “anak jantan” susulan sanggup berdepan cabaran individu yang disifatkannya sebagai “sudah tidak lagi relevan dalam politik” untuk bertanding di Gombak.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Gombak, turut menjemput individu itu untuk ‘menghantar’ isteri atau anaknya bertanding di kerusi disandangnya, pada pilihan raya umum ke-15 (PRU15).

“Ada orang sudah minat nak datang Gombak, silakan… Gombak terbuka, saya anak jantan. Silakan hendak hantar isteri pun boleh, anak pun boleh, kalau berani hantar diri sendiri (sambil mendapat sorakan).


“Yang tuan-tuan seronok, tahu ke siapa dia? Saya tak sebut nama (individu dimaksudkan) tapi kalau saya tengok, saya lihat nak jawab pun dia sudah tidak relevan lagi,” katanya menurut Sinar Harian.

Azmin yang juga pengerusi Perikatan Nasional (PN) Selangor berkata demikian ketika berucap di Majlis Perasmian Persidangan Bahagian Bahagian dan Pelancaran Jentera Pilihan Raya Bersatu Selangor, di Shah Alam.

Pada Sabtu, Anwar yang juga presiden PKR, tidak menolak kemungkinan bertanding di Parlimen Gombak pada PRU15, yang disandang bekas timbalannya, Azmin.


Ahli Parlimen Port Dickson itu, berkata beliau sedang mempertimbangkan beberapa kerusi lain, bagaimanapun keputusan muktamad belum lagi diputuskan.

“Sejujurnya, saya belum buat keputusan lagi kawasan mana, cuma (lihat) kawasan yang boleh bagi kelebihan.

“Gombak tak semestinya, tapi tidak tolak kemungkinan,” katanya dalam sesi sembang kencang anjuran Kelab Wartawan KLS di Hotel Hilton. – FMT



 

Join our Telegram Channel
Telegram