MP Besut jadi bahan ketawa netizen, rasmi mesin ATM di pam minyak



Di Malaysia, kita sering melihat ahli parlimen hadir dan merasmikan pada acara tertentu dan pada peristiwa penting dalam masyarakat.

Baru-baru ini, Ahli Parlimen PAS Besut, Datuk Che Mohamad Zulkifly Jusoh dikesan ‘merasmikan’ mesin ATM baharu di dalam sebuah stesen minyak di suatu tempat di Hulu Besut, Terengganu.

Dalam beberapa keping gambar yang tular di media sosial, dia kelihatan bergambar dan memotong reben yang diikat pada ATM.


Sesuatu yang luar biasa

Gambar-gambar itu kemudiannya menjadi tular di media sosial dan menarik perhatian netizen yang pantas menyindir Ahli Parlimen itu kerana terpaksa ‘merasmikan’ ATM.

“Kali pertama saya melihat ATM di stesen minyak mengadakan majlis. Adakah kita pada 2023 atau 90an???”

“Lengkap dengan majlis potong reben. Saya kasihan orang Besut, dan orang Terengganu,” kata seorang pengguna.




Sementara itu, beberapa pengguna membuat jenaka tentang bagaimana Ahli Parlimen kini perlu mengisi masa mereka dengan acara lain memandangkan terdapat kekurangan jemputan perkahwinan kerana Ramadan.




Sebaliknya, segelintir netizen mempertahankan majlis itu dan mengatakan bahawa ia adalah masalah besar bagi penduduk di sana kerana mereka biasanya perlu berulang-alik dalam masa yang lama hanya untuk ke ATM.

"Ia agak luar bandar dan jauh dari bandar terdekat jadi saya faham mengapa mereka mengadakan majlis hanya untuk memasang ATM."

"Jika anda hidup dengan keistimewaan, jangan fikir semua orang adalah sama. Ia adalah satu kemudahan yang besar untuk mempunyai ATM terutamanya di kampung-kampung,” kata pengguna lain. − worldofbuzz.com


ARTIKEL BERKAITAN:

Join our Telegram Channel
Telegram