Alhamdulillah kerajaan zalim akan tumbang, Ahli PAS syukur UMNO tinggalkan PM



Seorang penyokong Pas, Mohd Asri Hamid menyatakan kesyukuran dan kegembiraannya selepas Umno memutuskan untuk menarik sokongan dari Perdana Menteri, Tan Sri Mahiaddin Md Yasin semalam.

Dia yang juga dikenali sebagai Asri Janggut itu berkata, kerajaan yang ada ketika ini sangat zalim kerana tiada timbang rasa terhadap masyarakat dan membiarkan masyarakat terus sengsara.

“Alhamdulillah kerajaan zalim akan tumbang. In shaa Allah. Kerajaan yang tutup pintu-pintu masjid akan tumbang. Kerajaan yang buat manusia porak peranda, kemiskinan berleluasa, kerajaan itu akan tumbang.


“Saya bukan orang Umno, saya orang Pas. Tapi dengan tumbangnya kerajaan ini, saya gembira sangat sebab kerajaan yang ada sangat zalim bagi saya.

“Alhamdulillah. Saya gembira sangat. Kerajaan yang ada ini betul-betul tak berguna langsung untuk agama Islam. Masjid ditutup anak-anak kita setahun tak pergi masjid. Ada pula masjid dijadikan tempat vaksinasi. Sembahyang tak boleh, solat jumaat tak boleh. Ambil vaksin boleh,” katanya dalam satu siaran langsung di Facebooknya malam tadi.

Asri juga menempelak pimpinan parti Pas sebagai tidak berguna setelah mendapat kuasa kerana terus diam membisu dari memperjuangkan isu-isu Islam seperti penutupan masjid-masjid.

Dia meluahkan kekecewaannya dan menyindir Ahli-ahli Parlimen Pas yang sibuk menghantar ucapan tahniah kepada Ismail atas pelantikan jawatan baru, tetapi selama ini tidak bersuara apabila timbul hal berkaitan Islam.


“Saya orang Pas saya pun tak suka pemimpin Pas yang duduk atas tu. Tak guna dia orang atas tu. Tak berjuang pun untuk agama. Tak sebut pun perjuangan tentang agama.

“Hari ini Mahiaddin lantik Ismail jawatan baru, macam-macam ucapan dia orang hantar tapi hal masjid tutup dia orang diam. Itu gila tu. 18 Ahli Parlimen Pas tak tahu buat apa. Saya begitu kecewa dengan sikap pemimpin Pas, membisu hal agama Islam, tak tulis sepatah pun tentang masjid,” ujarnya. – MDL
Join our Telegram Channel
Telegram