Siti Nuramira bebas, Alex terkejut dan mereka berpelukan satu sama lain



Siti Nuramira Abdullah, yang sebelum ini didakwa di mahkamah sivil, tidak didakwa di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur, hari ini. 

Hannann Syoffeeya Zainal Syahrir, pembantu peguam R Sivaraj Hannann, berkata Siti Nuramira dibebaskan dengan jaminan oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) pada jam 10 malam, semalam.

Katanya, peguam menerima panggilan daripada pegawai Jawi bagi memaklumkan pembebasan wanita itu tanpa jaminan atau bon oleh Jawi.

"Sejurus dilepaskan, Siti Nuramira dibawa ke rumah ibu saudaranya di Kelana Jaya, Selangor tetapi dia keberatan untuk menerima anak saudaranya itu.


Hannann Syoffeeya berkata, Nuramira kemudian dibebaskan di Kuala Lumpur dan dibawa bertemu peguam dan dihantar pulang ke rumahnya di Petaling Jaya.

“Akhirnya kami sampai di rumahnya sekitar tengah malam, Alex terkejut dan mereka berpelukan satu sama lain,” kata Hannann Syoffeeya.

Semalam, penguat kuasa agama yang enggan dinamakan berkata wanita terbabit akan ditahan selama 24 jam sebelum dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah.

Jawi menahannya selepas dia dibebaskan setelah membayar wang ikat jamin di mahkamah sivil setelah didakwa mencetuskan suasana tidak harmoni dalam kalangan penganut Islam. 


Nuramira mencetuskan kontroversi dengan membuka baju kurung, tudung dan kain selepas mengaku menghafal 15 juruk al-Quran, dalam persembahan komedi di Kuala Lumpur.

Kekasihnya V Alexander Navin turut dihadapkan ke mahkamah kerana mengedarkan rakaman persembahan itu manakala pengasas bersama Crackhouse Rizal Van Geyze disiasat polis.

Malaysiakini sedang cuba mendapatkan maklum balas Pengarah Jawi, Mohd Ajib Ismail berkaitan kes itu.

 





ARTIKEL BERKAITAN:



Please subscribe


Please subscribe



Join our Telegram Channel
Telegram